ceipvendadarabi@educaib.eu

 

Optimitzat per

 
 
 
 

 

 

Blocs DE L'ESCOLA:

 

 

 

Els Fotografs


 

 

 

 



 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blocs d'altres cursos

 

 

 

 

 

 

 

BLOC 1r B EP

 

 

 

 

 

Entreu.

 

 

El nostre exemple, és sempre educatiu?

Mari Carmen Daza, tutora 5anys i coordinadora EI.

SI TU HO FAS, ELL HO FARÀ
Amb aquest anunci televisiu, l'associació australiana Child Friendly ha volgut ressaltar que els nens són autèntics imitadors dels comportaments dels seus pares.

 

 

Una imatge val més que mil paraules. En aquest video queda clar o ens fa reflexionar sobre la nostra actucació, que pot incidir directament en l'educació dels nostres fill i en definitiva en els seus comportament. Un dels elements que ajuda al nen a desenvolupar-se és la imitació per la qual cosa hem de tenir molta cura de les nostres accions ja que són un model per ells.
Davant dels nostres fills hem de pensar abans d'actuar per ser models positius.

Si voleu opinar podeu enviar un e-mail

 

 

El millor regal per al teu fill és el TEU TEMPS.

Armand Basilio Tutor de 5è.

Ara que estem dedicant molt de temps i molts recursos econòmics en regalar joguines als nostres fills i filles, és un bon moment per reflexionar sobre el millor regal que podem fer als nostres infants: temps.

Podem afirmar que vivim emmarcats i rodejats d’elements totalment innecessaris i superflus però realment és molt difícil renunciar a ells o plantejar-se la renúncia”. “El consum forma part de nosaltres. És una cosa intrínseca en la naturalesa de l’home del segle XX”, “Qui no consumeix no és perquè no vol, sinó perquè no pot”.

Crec que els mitjans de comunicació (especialment la televisió) ens han fet consumistes i en aquest moment tenen ‘la paella pel mànec’” i marquen les conductes que segueixen la societat, i si no penseu perquè destinen quantitats immenses de diners en publicitat. Clarament, les intervencions dirigeixen els seus atacs cap als mitjans de comunicació i, molt especialment, cap a la publicitat, a la qual acusen d’actuar “destruint els valors establerts per la tradició i potenciant l’esperit que més s’ajusta al consum dels productes que anuncia”.

Però en aquest marc tant decebedor no ens hem d’oblidar que el millor regal que els nostres fills/es ens demanen és el nostre temps i la gran majoria de vegades el que fem és emmascarar la manca de temps que dediquem als nostres fills i el sentiment de culpabilitat que això ens provoca comprant tot allò que ens demanen.
Per això crec que hem de reflexionar envers què volen els nostres fills/es, segurament el 99% preferirà tindre al seu pare i a la seva mare molt a prop i gaudir del seu afecte i estima que el millor joc de la Playstation.

La recerca d'un buit en la jornada per a jugar amb els fills és gairebé tan important per al seu desenvolupament com una alimentació adequada. Ara bé, jugar amb els nostres fills no és una tasca fàcil. Als pares i les mares, ens pot resultar tediós i moltes vegades comporta un esforç extra en una vida en què cada dia està més present l'estrès i menys el temps lliure. En aquesta línia, diversos estudis demostren que les famílies que han fet del joc una base d'unió en la infància han tingut menys problemes en la turbulenta etapa de l'adolescència.

Per això és tant important que dediqueu temps...

Temps per dir que els hi estimeu. Temps per acaronar-los, carícies que són el millor aliment per a la seva autoestima i salut emocional, base per l’equilibri i la creixença personal.
Temps per acceptar-los tal com són, sense comparar-los amb germans, amics o d’altres, com a primer pas perquè l’infant assoleixi seguretat personal.
Temps per parlar-los i per escoltar-los. Parlar-los per explicar el perquè de les coses, perquè sàpiguen escoltar, se sentin escoltats i aprenguin a expressar-se.
Temps per llegir-los llibres en veu alta, els hi ajuda a ampliar el seu vocabulari, estimula la seva imaginació, augmenta la seva capacitat d’atenció, afavoreix el seu desenvolupament emocional i apropa als infants a les estructures i matisos de la llengua; a més d’apropar-los al coneixement.
El temps es també tranquil·litat i pau amorosa, estimar i jeure impassible en una estora. Hi ha més temps entre l'albada i l'ocàs del que un home ordinari pot gastar!" (rei de Samoa)
Temps per dir que no quan calgui; temps per mantenir les promeses... i els càstigs. Així el infants podran entendre els límits que els hi posem i que necessiten per viure.
Temps perquè és valguin per sí mateixos, perquè siguin autònoms, que és el fi últim de l’educació.
Temps per ajudar-los a organitzar-se, donar pautes, i fer un seguiment continu perquè puguin aconseguir-ho; sols no se’n sortiran.
Temps perquè facin amics, i puguin compartir amb ells jocs, vivències i sabers. Els hi ajudaran a sentir que formen part del seu grup d’iguals, necessari per a la seva autoestima i la seva socialització.
Temps per a jugar-hi amb els nostres fills, doncs és a través del joc com els infants fan molts dels aprenentatges i la socialització.
Temps, el nostre temps pels nostres fills. És, en definitiva, allò que ells necessiten.
I nosaltres que fem tot els possibles per cobrir les necessitats dels infants haurem de fer mans i mànigues, si cal per aconseguir-ho. No sigui que més en davant les circumstàncies personals del nostre fill o filla ens facin exclamar... que ja no hi som a temps.

Marga Planells Cardona, Directora. Opina:

Sempre m’ha agradat sentir que la gent riu, que comença el dia amb un gest d’alegria, i això pensava que ho trobaria a faltar , ja que venia d’un col·legi on això havia estat una constant al llarg dels anys,però els meus companys i els altres integrants de l’equip directiu m’han demostrat al llarg d’aquests tres anys que han vingut a aquest col·legi amb ganes de fer feina, que hi volen quedar-se, que ésser mestres és innat a ells i això els hi dona unes ganes de viure i una alegria que són capaços de transmetre als altres companys i als seus alumnes, per això els seus alumnes són uns infants alegres i amb ganes de venir a participar del dia a dia d’aquest col·legi CEIP Vénda d’ Arabí.


Maria Marí Marí. tutora 3anys A
. Opina:

El   projecte d’hort és genial. Dóna vivències als nens nenes sobre uns continguts curriculars molt amplis i desperta un interès eco-ambiental en els nostres alumnes... a més a més els nens/es poden observar tot el procés de la planta des de la sembra fins a recollir el fruits.

És una activitat molt significativa ja que els alumnes estan en contacte directa amb la natura i l’entorn més proper.

  És un projecte de centre que connecta amb altres   àmbits de coneixement com poden ser: lectoescriptura, lògic matemàtic, plàstic... i amb les diferents   àrees de primària.


Pep Torres. Coordinador   tallers de cuina i

tutor de 3 anys curs 07-08. Opina:

El Taller de cuina i els receptaris   han suposat per a els més petits un descobriment d’un món ple de sabors...i ha estat el punt de partida perfecte per treballar de forma significativa conceptes relacionats amb la lectoescriptura i el llenguatge matemàtic, a més, ha suposat estar en contacte directe amb el folklore propí de la comunitat on viuen.

Un altre aspecte que cal destacar és que els tallers de cuina han servit per incentivar la col·laboració dels pares i mares, ja que ells en molts casos s’han implicat de forma activa.

Aquestes activitats de cuina fomenten la coeducació, ja que nens i nenes treballen de forma conjunta en un àmbit de total igualtat. Suposa una posada en contacte directe amb aspectes sensorials, motrius i cognitius, la qual cosa facilita un desenvolupament harmònic i equilibrat dels alumnes.

 
 
  Site Map